ID: 55087
Volvo 145 sport automat
27.000,00kr
Inga erbjudanden publicerade.
Säljarinformation
Ska du sälja eller köpa en bil? Vi hjälper dig med förberedelser, råd och tips för bästa möjliga bil
- Adress: Sundsvall
- Säljarens andra artiklar
Beskrivning
Säljer nu min 145a från 1972 för att den inte används och jag vill gå vidare med andra projekt.
Har ägt den i 2 år och gjort väldigt mycket med den men det finns fortfarande kvar att göra. Det sitter ett renoverat 6 bultat B20 block i nu med e-topp men original B20D med dubbla su i renoveringsbehov följer med. Motorn funkade när den togs ur men spikade. I originalmotorn sitter det en fin a-kam i nu men om intresse finns så finns original b-kam men den har tyvärr gått ner sig lite på en nock.
B20 med 6-bult vev helrenoverad med
Alla lager, packningar och ringar
Borrade cylindrar 0,15 med tillhörande kolvar
Ny k-kam och lyftare från KG
Renoverad oljepump
Ny bränslepump
3 st oljebyten efter renoveringen (gått runt 50 mil)
Slipade ventiler i toppen med nya ventiltätningar
E-topp som är minimalt planad
Vev uppmätt och inom toleranserna
Kåpan bak är ny med packbox, filtpackning fram
Enkel SU förgasare som är sliten men funkar
Nya tändkablar, stift, rotor, lock, tändspole, brytare, kondensator
Nya motorkuddar
Nya belägg runt om och renoverade ok fram
Nya bränsleslangar fram och bak
Nya bromsslangar runt om
Ny bakre halvsats original
Ny släpvagnskontakt
Nya bromssköldar 2st
Ny växellådskudde
Nytt stödlager och nya knutkors
Ny packbox till bakaxel
Ny handbromsvajer
Nya sommardäck på originalfälgar
Ny olja i bakaxel och låda
Fräscha sänkningsfjädrar och stötdämpare runt om som är bytt av föregående ägare
Finns en del kvitton på renoveringssatser, kam, och lite av allt möjligt.
Finns också en gammal weber 32/36 med nya munstycken, emulsionrör, membran till acc pump, justeringsnål, nålventil med insug och nytt luftfilter från kg som går skitfint så länge man kör men som ger för mycket bensin på tomgång som jag inte fått ordning på. finns en del olika munstycken i olika storlekar. spricka i flottörhus som är lagat med kemisk metall. Kanske enklast att flytta över allt innehåll till en bättre weber!?
Det finns lite olika reservdelar som vippbryggor, startmotor, stromberg förgasare, insug, grenrör, m.m. som kan följa med
Finns en del rost, lagningar på bakskärmar och dörrar. dörrar rostiga i nederkant, framskärmar i fram och bakkant men inga jättestora hål. Fick bra att veta på något rosthål i golvet vid förra besiktningen.
Kända fel jag kommer på är att tankmätare är ur funktion, vinande missljud när man kör över 80km/h, brickan som håller fast fjädern höger bak i nederkant är dålig, sliten förgasare, Drar tjuvström, lampan som lyser upp växellägena lyser när bilen är avstängd. Lite hål i klädsel. Märken runt stereo av en klåpare som sågat upp för stereo i instrumentbrädan. Ett fäste till en framlykta är trasigt.
Börjar kontaken via blockets meddelande funktion, bilen står 2 mil utanför Norrköping
Bränsle
Bensin
Växellåda
Automat
Miltal
30 000 - 34 999
Modellår
1980 eller äldre
Biltyp
Kombi
Drivning
Tvåhjulsdriven
Hästkrafter
95Hk
Färg
Ljusblå